Valentin-Gyurics Nikoletta

coach – mediátor – szociálpedagógus

ÍRÁSAIM

Egy kis olvasnivaló

Mit tehetsz szorongás ellen? – 7 tipp szülőknek és gyerekeknek

A szorongás és aggodalom egy bizonyos szintig mindannyiunknál megjelenhet. Persze ettől függetlenül kellemetlen, főleg, ha nincsenek megfelelő eszközeink az állapot megfelelő kezelésére! Íme 7 dolog, ami segít megelőzni vagy leküzdeni a szorongást:

1. Testmozgás

A rendszeres testmozgás kiváló a megelőzés szempontjából is, de ha éppen benne vagyunk egy szorongósabb, aggodalmakkal teli időszakban, akkor is teljesen biztos, hogy hasznunkra fog válni, ha felállunk a kanapéról. Már egy kiadósabb séta is segíthet, de tapasztalataim szerint az intenzív mozgásformák is nagyon hatásosak. Menj edzőterembe, táncolj egy jót vagy fogócskázz a gyerekekkel az udvaron! Közben eltereled a figyelmed, utána pedig a felszabaduló boldogsághormon segít jobban érezni magad.

2. Egészséges, tápanyagdús táplálkozás

Add meg a testednek, amire szüksége van, hogy ő is szolgálhasson téged! Bármilyen meglepőnek is tűnhet elsőre, a megfelelő táplálkozás segít a kiegyensúlyozott lelki egészség megtartásában is. Ugyanígy fordítva is igaz: a túl sok cukrot és gyorsan felszívódó szénhidrátot tartalmazó élelmiszer fogyasztása a lelkiállapotunkra sem lesz pozitív hatással.

3. Megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés

Figyelj rá, hogy minél inkább stresszesebb időszakon mész keresztül, a szervezetednek annál inkább szüksége van töltődésre! Bánj jól magaddal, és add meg a testednek az a pihenést, amire szüksége van!

4. Tudatos jelenlét

Van egy kedvenc gyakorlatom, sétáló coachingon is rendszeresen alkalmazom. Leülünk három perce a szabadban, teljesen csendben, és megszámoljuk hányféle zöld színt látunk, hányféle hangot hallunk, hányféle illatot érzünk. Próbáljátok ki! Megelőzésre is jó, és akkor is, ha szeretnétek kicsit félretenni az aggodalmakat.

5. Légzőgyakorlatok

Egy kedves pszichológusom tíz évvel ezelőtti szavai zengenek folyamatosan a fülemben: „Lélegezz!” Már azzal is sokat teszel, ha csak elkezdesz figyelni a be- és kilégzésedre, és ügyelsz rá, hogy a levegő beszívásakor a hasad is emelkedjen. De vannak nagyon könnyen és gyorsan elsajátítható légzőgyakorlatok is, érdemes megtanulni párat, hogy szükség esetén előkaphasd őket!

6. Megoldásfókusz

Sokszor segít egy kis nézőpontváltás! Ha folyamatosan azon pörögsz, milyen nehézségekkel állsz szemben, egyre rosszabbul fogod magad érezni. Mi lenne, ha megpróbálnád elkezdeni megkeresni a lehetséges megoldásokat? Vedd észre a lehetőségeket, hogy új lendületet kapj!

7. Pozitív gondolkodás

Gondolkodj pozitívan! Vedd észre, mennyi jó dolog vesz körül, mennyi ember támogat, milyen csodás helyen élsz stb. Vagy gondold át, mennyi dolgot sikerült már megoldanod, milyen célokat valósítottál meg eddigi életed során! Az is jó, ha elkezded számba venni, hogy a korábbi nagy nehézségeidből vajon mit tanultál. Ne felejtsd el, a pozitív gondolkodás nem egyenlő azzal, hogy elnyomod a nehéz érzéseidet!

A fenti pontok mindegyikét kipróbálhatjátok gyerekekkel is. Minél kisebb a gyerkőc, annál inkább érdemes mesés és játékos keretek közé terelni ezeket a dolgokat, erről még írok a későbbikeben.

Fontos: ha a szorongás olyan mértékben van jelen az életedben, hogy már rendszeres fizikai tüneteket okoz és/vagy megnehezíti a mindennapi életviteledet, feltétlenül vedd igénybe szakember segítségét!

Változtatnál? Kérj időpontot egy díjmentes konzultációra a +3620/446 2582-es számon! Merj lépni! Segítek.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.